מרכז משאבים למארגנים

ברוכים הבאים למרכז המשאבים למארגנים. בעמוד זה ניתן למצוא מידע רב שיסייע לכם בהקמה וניהול של תחרות ספורט אלקטרוני העומדת בכלל הקריטריונים של העמותה וכזו שתוכל להתקיים בהצלחה רבה ובהשתתפות מרובה של שחקנים.

תחרות מוכרת בעמותה: מדריכים ושאלות נפוצות

  1. גביע רגיל – Single Elimination: השיטה הפשוטה והנפוצה ביותר. בשיטה זו המשתתף מודח מהתחרות לאחר הפסד אחד. משך הזמן הנדרש לתחרות בשיטה זו הוא בינוני, כאשר כל סיבוב מכיל חצי מהמשחקים של הסיבוב הקודם. השיטה טובה לכל כמות של משתתפים, אבל לא משאירה מקום לטעויות – הפסד בודד מדיח את המשתתף מהתחרות.
    בחרו בשיטה זו אם אתם מחפשים שיטה מהירה ופשוטה שכולם מכירים.
  2. גביע כפול – Double Elimination: שיטת מורחבת של הגביע הרגיל, כאשר כל משתתף יכול להפסיד פעם אחת ועדיין לנצח בתחרות. השיטה הזו ארוכה יותר מפי שניים משיטת הגביע הרגיל, למרות שכמות המשחקים אינה כפולה משיטת הגביע הרגיל. היא טובה לכל כמות של משתתפים.
    בחרו בשיטה זו אם אתם רוצים להעניק חוויה גמישה יותר למשתתפים, ויש לכם את היכולת להסביר את השיטה ואת הזמן לנהל תחרות ארוכה יותר.
  3. שיטת סבבים – Round Robin: בשיטה זו המשתתפים מחולקים לטבלאות (או "בתים") קטנים וכל משתתף משחק נגד כל משתתף אחר שבאותה הטבלה / הבית. שיטה זו אינה טובה ליותר מ-10 משתתפים בבית. משתמשים בה בדרך כלל על מנת לסנן משתתפים באופן אובייקטיבי או לקבוע דירוג לקראת פלייאוף בגמישות מירבית (כאשר כל בית הוא למעשה תת-תחרות בפני עצמו).
    בחרו בשיטה זו אם יש לכם משתתפים בכמה רמות יכולת, ואתם רוצים לקיים משחקים מקבילים על מנת לקבוע להם דירוג.
  4. שיטת ליגה – League: שיטה זהה לשיטת סבבים, אך יש רק בית אחד. ניתן להשתמש בשיטה זו לכל מספר של משתתפים, אך כמות המשחקים תגדל באופן משמעותי עם תוספת של כל משתתף.
    בחרו בשיטה זו אם אתם רוצים ליצור רצף משחקים קבוע. בחירה טובה לתחרויות עם מספר משתתפים מועט ורמת יכולה גבוהה של המשתתפים.
  5. השיטה השוויצרית – Swiss System: שיטה דומה לשיטת ליגה, אך המשתתפים לא ישחקו נגד כל משתתף אחר, אלא רק נגד חלקם. בכל סבב משחקים היריב נקבע על פי התוצאות של הסבבים הקודמים. שיטה מצוינת כאשר יש מספר רב של משתתפים ואינטרס לחיסכון בזמן.
    בחרו בשיטה זו אם בתחרות יש מספר רב של משתתפים, או אם התחרות פתוחה לכל הדרגות (מתחילים, מקצועיים וכו').
  6. ניקוד חופשי – Free for Allבשיטה זו כל השחקנים מוצבים באותה טבלה, ומשחקים כולם-נגד-כולם כאשר בכל סבב (משחק) הם צוברים ניקוד בהתאם להישגים באותו הסבב. ניתן להרחיב את השיטה לשימוש בטבלאות דומות לגביע רגיל או שיטת סבבים, על מנת לייצר מספר שלבים לתחרות.
    בחרו בשיטה זו אם התחרות מתקיימת בכותר באטל-רויאל או מירוצים.

התחרות תופיע בעמוד הבית של אתר העמותה ובעמוד התחרויות.

לאחר הגשת תחרות, העמותה מקבלת את הפרטים שהוזנו ובודקת אותם בהתאם לנוהל ההכרה בתחרויות. במידה ונדרשים תיקונים או פרטים נוספים, העמותה תיצור קשר עם המארגן.

יש ליצור קשר עם איש הקשר בעמותה ולהסביר את מהות השינויים. במקרים מסוימים, צוות העמותה יעדכן עבורכם את דף התחרות. במקרים שבהם השינויים הינם מקיפים, יתכן שהתחרות תבוטל ותצטרכו להגיש אותה מחדש עם הפרטים החדשים לאישור.

תחרות מוכרת שאושרה על ידי העמותה תקבל את התמיכה הבאה:

  • פרסום דף התחרות באתר העמותה
  • השחקנים הרשומים לעמותה שישתתפו בתחרות יקבלו ניקוד לדירוג הארצי

תמיכה נוספת תינתן על פי שיקול דעת העמותה, ובהתאם לכל מקרה לגופו.

מעבר למידע הבסיסי שמופיע בטופס ההגשה, יש להוסיף בתיאור התחרות קישור לדף חוקי התחרות המפרט על החוקים ועל מבנה התחרות (שיטת גביע – Single, שיטת בתים וכו'). במקרה שבו הוגשה תחרות ללא המידע הנ"ל, היא לא תאושר.

העמותה אינה מציבה הגבלות על מארגנים מתחילים, אך ממליצה לקרוא בעיון את כל החומרים המופיעים בדף זה ולוודא עמידה בנוהל ההכרה בתחרויות.

על מנת שתחרות מוכרת תהיה זכאית לניקוד בדירוג הארצי, נדרשים לפחות 4 שחקנים (תחרות יחידים) או 4 קבוצות (תחרות קבוצתית.)

אין הגבלה מקסימלית למספר המשתתפים.

לפחות שבועיים לפני מועד סגירת ההרשמה. העמותה ממליצה להגיש תחרות בהקדם האפשרי ולא לחכות לרגע האחרון, שכן יתכן ויידרשו שינויים להגשה לפני שהיא תאושר.

אנו עושים את המאמץ לאשר או לדחות הגשות תוך שבוע. לאור הגשות מרובות, יתכנו עיכובים ולכן מומלץ להגיש כמה שיותר מוקדם.

כאשר העמותה מכירה בתחרות ומעניקה את תמיכתה, היא לא "מעניקה חסות" באופן חוקי לתחרות – שכן התחרות עדיין שייכת למארגן. לאור זאת, חל איסור להציג את העמותה כמי שנותנת חסות לתחרות וכמו כן חל איסור להציג את התחרות כתחרות ה"שייכת" לעמותה. בהחלט ניתן לפרסם כי התחרות מוכרת באופן רשמי על ידי העמותה וזכאית לדירוג ארצי על מנת לעודד שחקנים להירשם.

על המארגן לבקש מספר שחקן בעמותה מכלל השחקנים הנרשמים. ניתן לקבל שחקנים לרוב התחרויות גם ללא מספר שחקן (במידה והם לא רשומים) – אך רק שחקנים בעלי מספר שחקן בתוקף יצברו ניקוד. בסוף התחרות יש לדווח את תוצאות הדירוג לעמותה באמצעות הטופס המתאים.

יש לדווח את התוצאות בטופס הדיווח המתאים (אם אין לכם את הקישור, פנו לאיש הקשר שלכם בעמותה)

כן, יש להגיש את התוצאות תוך שבוע מיום סיום התחרות. מארגן שלא ידווח תוצאות עשוי לקבל סירוב לתמיכה בפרסים \ בניקוד, והפרה חוזרת של הגבלה זו עשויה לגרום לביטול ההכרה במארגן.

העמותה שואפת לאשר תוצאות ולחלק את הנקודות לשחקנים תוך שבוע מיום הדיווח, אך בהתאם לעומס, יכולים להיות עיכובים.

קבלת רישיון תחרות מטעם בעלי הזכויות

בחלק מהכותרים בענף הספורט האלקטרוני, על תחרות לעמוד בקריטריונים שהוצבו מראש על ידי בעלת הזכויות (מפתחת או מפיצת המשחק). על מנת לקדם סביבה תחרותית בריאה העמותה לגיימינג תחרותי דורשת מכל מארגן לעמוד בכל הדרישות והתנאים של מפתחות המשחקים על מנת לקבל הכרה.

להלן תוכלו לראות הסברים המנחים כיצד לקבל רישיון לניהול תחרות בכותרים נבחרים. שימו לב, המידע המובא פה הוא לצרכי הדרכה בלבד, המידע המחייב הוא זה שמפורסם על ידי כל מפיצה. העמותה לגיימינג תחרותי אינה לוקחת אחריות על תחרויות שלא עומדות בדרישות בעלות הזכויות וכמו כן אינה לוקחת אחריות לגבי נכונות הפרטים המובאים להלן – המידע המחייב הוא זה של בעלי הזכויות.

מצאתם מידע לא מעודכן? כתבו לנו ונעדכן.

כלים חיצוניים למארגן

מערכת לניהול התחרות

פלטפורמות שידור