הפדרציה העולמית מרחיבה את מספר המדינות

אם היה צריך עוד סימן שענף הספורט האלקטרוני הוא לא רק מתקדם וחדשני, אלא גם גלובאלי, כעת מצטרפות 3 מדינות נוספות לפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני – כולל 2 מהמזרח התיכון

איגודי גיימינג מכל רחבי העולם מגישים בקשות הצטרפות לפדרציה הבינ"ל לספורט אלקטרוני (IeSF) באופן קבוע, אך בדצמבר האחרון אושרה בקשתן של 3 מדינות חדשות שכעת מצטרפות לארגון במעמד של חברה חלקית בפדרציה: בלרוס, לבנון וערב הסעודית. בהתאם לכך, יוזמנו נבחרות המדינות הנ"ל להשתתף באליפות העולם הבאה, וכן מורשים נציגי המדינות להשתתף (אך לא להצביע) באסיפה הכללית של המדינות אשר תתקיים בסוף 2018.

החברות בפדרציה העולמית מחולקת לשלושה קטגוריות: "חברות מלאה", "חברות חלקית" ו"שותף". רק התאחדויות לאומיות יכולות להיות חברות חלקיות או מלאות בפדרציה, כאשר ארגונים נוספות (כגון נותני חסות, חברות בינ"ל) יכולות להפוך לחברה 'שותפה' בפדרציה. חברות חלקית מוענקת ע"י מועצת המנהלים של הפדרציה ומקנה זכויות מוגבלות, שהעיקרית בהן היא האפשרות לבקש מהאסיפה הכללית לשדרג את המעמד לחברות מלאה.

"אנו שמחים לראות את תעשיית הספורט האלקטרוני גדלה גם במדינות פחות חזקות בתחום הגיימינג," אמר יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי, עידו ברוש. "מעניין לראות את הפעילות של האיגודים במדינות המזרח התיכון שהן לאו-דווקא חזקות בתחום הגיימינג התחרותי כיום, ונשמח לשחק מול הנבחרות שלהם באליפות העולם הקרובה ותחרויות נוספות."

עם הצטרפותן של המדינות החדשות עומד מניין החברות בפדרציה על 46 מדינות: 21 מאסיה והמזרח התיכון, 17 מאירופה, 4 מאפריקה, 2 מאמריקה ו-2 מאוקייניה. העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, כזכור, היא אחת מהחברות הותיקות בפדרציה והצטרפה בשנת 2010. מתוך כלל המדינות, 24 כבר הכירו בענף הגיימינג התחרותי כענף ספורט מבחינה ממשלתית ואולימפית (ע"י הוועדים האולימפיים המקומיים). בישראל, טרם קיבל הענף הכרה רשמית מהמדינה, ובימים אלו עובדת העמותה על קידום הנושא מול רשויות הספורט בארץ.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>