עולים שלב: מכתב אישי מיו"ר העמותה

מכתב אישי מיו"ר העמותה לגיימינג תחרותי

העמותה לגיימינג תחרותי נוסדה בשנת 2010 כחלק מתנועה של מובילי הגיימינג התחרותי בישראל להתוות את הדרך להשגת ההכרה הממשלתית הרשמית בענף הספורט וליצירת ליגות וטורנירים מתמשכים וברי קיימא בישראל.

העמותה הצטרפה לארגון הבינלאומי שמוביל תנועה דומה בזירה העולמית – ה-IeSF (International e-Sports Federation) קצת לאחר הקמתה כדי להיות חלק מתנועה אחת, גדולה ובינלאומית, להכרה בספורט האלקטרוני כענף וקידום הספורטאים האלקטרוניים (הגיימרים התחרותיים והמקצועיים) למעמד של אתלטים לכל דבר. המטרה – לאפשר לגיימרים התחרותיים בישראל לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ולהגיע הכי רחוק שהם יכולים, תוך יצירת מסגרת יציבה לענף הספורט ותמיכה בהיווצרות האקו-סיסטם של תעשיית e-Sports ישראלית, שתהיה לא רק באותה רמה של התעשיות הבינלאומיות, אלא תדע גם להוביל אותן.

בשנות ההקמה של העמותה, שנוסדה ע"י מנהל אתר ויגיימס לשעבר ומייסד מועדון הגיימרים הראשון בישראל – "Game-Freak", ניצן דיקשטיין, מפת הגיימינג הישראלית נראתה אחרת. אירועים גדולים של אלפי אנשים התקיימו כ-LAN Parties ונשלטו ע"י כותרי הספורט האלקטרוני של "עולם ה-eSports הישן" – Counter Strike 1.6 וגרסאות אחרות, StarCraft, וכותרים נוספים כמו CoD: MW ו-Battlefield.

בתקופה הזאת, העמותה ניסתה להוות הגשר בין קהילת הגיימינג הישראלית לבין משרד הספורט והתרבות, כדי לנסות ולקבל הכרה. במקביל, העמותה הייתה וממשיכה להיות גורם מקשר בין קהילות הגיימינג העולמיות וישראל, גם דרך ה-IeSF וגם בערוצים אחרים, ככל שניתן, כדי לסייע לגיימרים תחרותיים ישראליים להצליח בעולם.

אך תקופה זו תמה. כותרים כמו CS 1.6 נעלמו כמעט לחלוטין ממפת הספורט האלקטרוני (והוחלפו ע"י גרסאות מודרניות) ו-StarCraft II הוא כבר לא ה-eSports הגדול בעולם. גם צורת התחרות והמשחק השתנתה ללא היכר בשנים האחרונות, והספורט הפך מספורט המוני מבוסס LAN Parties ענקיים כמו דרימהאק שבשוודיה לספורט-צפייה (Spectator Sports) שמבוסס על פופולאריות של שחקנים, קבוצות, אירועים וכותרים. את StarCraft החליף League of Legends, ותחרויות ספורט אלקטרוני כיום נמשכות ע"ג חודשים, לא ימים. קופות פרסים מכילות מיליונים של דולרים, ולא כמה עשרות אלפים. וכמות המבקרים באירועי ספורט אלקטרוני מגיע לעשרות אלפי מבקרים.

השינוי לא פסח על ישראל; את ה-LAN Parties הגדולים במודיעין, תל אביב והוד השרון החליפו בעיקר אליפויות ישראל ב-League of Legends, המבוססות דווקא על קהל צופים ופחות על מאות המשתתפים. כיום מתרכזים בשיטת תחרות מתמשכת, לא נקודתית, שאותה מניע קהל הצופים ומאפשר לה לגדול, לצמוח ולהתפתח.

וכמו שתעשיית הספורט האלקטרוני התפתחה, כעת גם על העמותה להתפתח.

בשבוע האחרון, התחלתי, ביחד עם חברי הוועד של העמותה, בתהליך של שינוי מבני אמיתי בעמותה לגיימינג תחרותי. אנו ניצור בעמותה מנגנון שיתמוך בפעילות שלה כהתאחדות ספורט בישראל, נבנה מוסדות לניהול הענף, ונסייע לשחקנים ישראליים ליצור קבוצות מקצועיות ולמארגני טורנירים ישראליים ליצור תחרויות מקצועיות. המטרה המרכזית שלנו – יצירת סביבה בטוחה ונכונה לשחקנים לפתח את הכשרון הטמון בהם בספורט האלקטרוני ולהשתמש בו כדי לפתח קריירה אמיתית כספורטאי אלקטרוני בישראל.

החלום הזה, חלום ארוך-שנים של כל מי שעסק בגיימינג בישראל מאז שנות ה-2000, כעת יהפוך למציאות.

דרך בנייה של התאחדות אמיתית וראויה לשמה, יצירה של מנגנוני רישום ותמיכה בשחקנים, ושמירה על חזון העמותה כארגון ללא מטרות רווח שנועד לרווחת הספורטאים האלקטרונים בישראל וקידום הענף, אני מאמין בלב שלם שנוכל, סוף סוף, להשיג את המטרה שלשמה נוסד הארגון שלנו לפני שש שנים – השגת ההכרה הרשמית של המדינה בענף הספורט האלקטרוני, ודרכה, קידומו למעמד הראוי לו כענף הספורט של הדור הבא.

הדרך להשגת המטרה הזו אינה פשוטה. נדרש תהליך מרחיק לכת שדורש גם השקעה כלכלית. זאת הסיבה, שהחלטתי, ביחד עם שותפי בחברת 4DV יואב סוכן, לתרום את הסכום הדרוש להתנעת תהליך הבנייה מחדש של העמותה לגיימינג תחרותי. בנוסף, נעבוד עם חברות ומפרסמים על מנת להשיג את המימון הנדרש כדי להשלים את התהליך החשוב הזה.

אנחנו מקווים לראות את קהילת הגיימינג בישראל בכלל וכל העוסקים ב-eSports בפרט מצטרפים אלינו בתמיכה בתהליך החשוב הזה שבסופו, כך אנו מקווים, נהפוך את ישראל למעצמת גיימינג תחרותי עולמית.

תודה על תמיכתכם המתמשכת,

עידו ברוש, יו"ר העמותה
וחברי וועד העמותה לגיימינג תחרותי